|
Konspekt lekcji języka polskiego- Fraszka
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 10093 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Dokument zawiera konspekt lekcji z języka polskiego dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej specjalnej. W czasie lekcji uczniowie mają możliwość zapoznania się z wybitnym utworem poety Jana Kochanowskiego, fraszką "Na zdrowie", ale również wartości zdrowia w życiu człowieka i konieczności przestrzegania zasad dla jego zachowania.
KONSEKT LEKCJI Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA KLASY VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ SPECJALNEJ
- Temat lekcji: Wartość zdrowia w życiu człowieka na podstawie fraszki „Na zdrowie” Jana Kochanowskiego.
- Cele:
- poznawczy- zaznajomienie z wybitnymi utworami poetów polskich - fraszka „Na zdrowie”, stosunek poety do wartości jaką jest zdrowie, poznanie nowych wyrazów i form staropolskich,
- kształcący – dyskusja na temat wartości zdrowia, formułowanie poprawnej wypowiedzi ustnej, wyszukiwanie w wierszu wyrażeń, którymi poeta określa zdrowie,
- rewalidacyjny -usprawnianie percepcji wzrokowej i słuchowej,
- wychowawczy – wpajanie konieczności poszanowania zdrowia, rozumienie wartości zdrowia, uwrażliwienie na piękno poezji.
- Metoda:
- heurystyczna z elementami praktycznej i oglądowej.
- Pomoce naukowe:
- ilustracje, podręcznik. Przebieg: I. Czynności organizacyjno – porządkowe, ok. 6 min:
- sprawdzenie obecności i przypomnienie o dyżurach,
- sprawdzenie pracy domowej, którą było ułożenie trzech zdań o wartości zdrowia w życiu człowieka,
- zapisanie na tablicy kilku zdań z zadań domowych.
II. Ustalenie celu lekcji, ok. 2 min:
- pogadanka wstępna, nauczyciel zapoznaje uczniów z tematem i celem lekcji,
- odkrycie wywieszonych wcześniej na tablicy ilustracji przedstawiających sytuacje niebezpieczne dla zdrowia oraz takich, które sprzyjają zdrowiu.
III. Wprowadzenie nowych treści , ok. 25 min:
- przeczytanie przez nauczyciela fraszki „Na zdrowie”,
- ciche przeczytanie przez uczniów fraszki, wyszukiwanie i podkreślanie w tekście wyrażeń, którymi poeta określa zdrowie,
- wypowiedzi uczniów dotyczące tego jaką według poety wartość ma zdrowie na podstawie przeczytanego tekstu,
- swobodne, intuicyjne wypowiedzi uczniów na temat podobieństw w formułowaniu wartości zdrowia u poety i w zdaniach napisanych przez nich w domu,
- swobodne wypowiedzi uczniów dotyczące zachowań niesprzyjających i sprzyjających zdrowiu.
IV. Zebranie i usystematyzowanie wiadomości, ok. 10 min :
- swobodne wypowiedzi uczniów na temat tego dlaczego zdrowie jest „jak klejnot” cenne,
- swobodne wypowiedzi uczniów dotyczące tego jak oni sami dbają o zdrowie,
- kolorowanie obrazków przedstawiających sytuacje niebezpieczne dla zdrowia,
- zapisanie w zeszytach podkreślonych wcześniej przez uczniów wyrażeń użytych przez poetę dla określenia zdrowia,
- wyjaśnienie niezrozumiałych wyrazów i form staropolskich.
V. Zadanie pracy domowej, ok. 2 min:
- praca domowa - wyszukanie w Słowniku Języka Polskiego znaczenia „fraszki”.
Sporządziła: Renata Jarocka |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|